Wat doen we?

Juridisch advies

Aarzel niet om een jurist te contacteren. Domme vragen bestaan niet!
U kan ons gewoon mailen of bellen.

Als lid kan u ook uw probleem gratis voorleggen aan een jurist op ons kantoor of via Teams. Dit is allemaal inbegrepen in de jaarbijdrage!

Juridische bijstand

Enkel wanneer er effectief een vordering moet worden ingesteld tegen de werkgever of tegen uw opdrachtgever, wordt een specifieke regeling getroffen die individueel tussen de aangeslotene en de BFH in een juridische bijstandsovereenkomst wordt vastgelegd.
De BFH probeert altijd eerst een minnelijke schikking na te streven en kan beoordelen of een regelingsvoorstel van de tegenpartij aanvaardbaar is om alzo een rechtsprocedure te vermijden. Een rechtsprocedure is immers iets dat lang duurt en geld kost zodat de meeropbrengst die er mogelijk door bereikt wordt hierdoor wordt opgeslorpt. Bij een minnelijke regeling van uw dossier bent u slechts 5 % forfaitair van de netto opbrengst, bekomen door onze tussenkomst, verschuldigd aan BFH.

Opgelet!
Er is een wachttermijn van 6 maanden om gerechtelijke bijstand te ontvangen.

Gerechtelijke bijstand

Wanneer geen andere uitweg mogelijk is, met andere woorden als we geen minnelijke schikking kunnen bekomen, wordt uw dossier, mits uw goedkeuring, doorgestuurd aan één van onze advocaten (specialisten op het vlak van sociaal en handelsrecht) die het desgevallend in rechte zal behandelen.

Er zal afgerekend worden volgens de voorwaarden van onze juridische bijstandsovereenkomst die met u wordt afgesloten (link naar reglement juridische dienst).

Opgelet!
Er is een wachttermijn van 6 maanden om gerechtelijke bijstand te ontvangen.

Getuigenissen

Mijn werkgever probeerde mij behoorlijk het leven zuur te maken.

Doch door jullie steun en vertrouwen heb ik mij kunnen sterken en zeer goed kunnen verweren. Waarvoor ik jullie zeer dankbaar ben!

Nogmaals dank voor de enorme steun die ik mocht krijgen van jullie.

Het gaat jullie goed.

Guy Doms | Hove

Nu mijn zaak met positief gevolg beëindigd is, wil ik het niet nalaten om ook u nog even te bedanken.

Van meet af was het voor u duidelijk waar mijn ex-werkgever naar toe wilde. Uw kordate houding heeft me er destijds van overtuigd om tegen hun wil in te gaan. Daar heb ik nu zeer veel voldoening van. Niet enkel door het financiële voordeel dat me te beurt valt maar vooral ook door het feit dat de Arbeidsrechtbank de laakbare praktijken van mijn ex-werkgever veroordeeld heeft.

Zeer tevreden zijnde om dit hoofdstuk definitief te kunnen afsluiten, wens ik jullie nog veel succes in de toekomst.

W. J. | Tongeren

De manier waarop jullie mij tot op heden geholpen hebben op de momenten dat het ertoe deed kan niet anders dan hoogst professioneel genoemd worden.

Veel vertegenwoordigers denken dat ze het zelf wel zullen oplossen als er problemen komen met het bedrijf waarvoor ze werken, maar als ik zie hoe jullie mij en sommige collega’s geholpen hebben kan ik niet anders dan zeggen: chapeau!

Jullie diepgaande kennis van de typische problemen van de handelsvertegenwoordiger is ongezien in vergelijking met andere vakbonden.

Nogmaals dank!

Dirk De Ryck | Lievegem

De BFH heeft een belangrijke meerwaarde. Het is een efficiënt team dat steeds paraat staat met de juiste ondersteuning en informatie.

Cécile Vanderlinden | Overijse

De BFH heeft me al verschillende richtlijnen meegegeven en vraagt alert te blijven voor veranderingen in taken, de organisatie van het bedrijf enz. Ook werd ik uitgenodigd om indien nodig opnieuw contact op te nemen opdat mijn zaak op de voet zou kunnen gevolgd worden. Een voorbeeld: met de coronacrisis werd ik op tijdelijke werkloosheid gezet terwijl mijn afdeling perfect kon blijven draaien. Dit werd op aanraden van de BFH met de nodige argumentatie besproken in het bedrijf zodat ik wellicht terug op volledige tewerkstelling zal gezet worden. Dankzij het duwtje in de rug vanuit BFH heb ik mij durven te verweren.

R.V. | Vorselaar